Wednesday 18 December 2013

Apa ada di Pulau Pinang?

hi,, niena nak share tempat-tempat menarik yang ada di Penang.. niena suka sangat pi Penang sebab best sangat!!!

ok,,
1) Penang Hill.. atau lebih dikenali dengan nama Bukit Bendera.. samalah tu..

fee untuk naik turun is adult: RM8.00 and for children : RM4.00. beroperasi dari jam 9 pagi hingga 4.30 petang.. Jangan lupa pi Bukit Bendera kalau pi Penang..

2) Jalan Seni
kita boleh tengok banyak art yang ada di sini.. sangat cantik dan menarik..

untuk ke sini fee tidak diperlukan.. percuma dan di buka 24/7..

3) Fort Cornwallis
entry fees for adult is RM2.00. open from 9 a.m to 7 p.m. Kalau kita pi Penang naik feri,, dah dekat la dengan pelabuhan kita turun feri tu...

4) Escape.. My favourite!!! aaa.... soooo,,,, excited..

best sangat tempat ni.. banyak aktiviti yang boleh dilakukan.. jangan risau kalau ada adik-adik kecil sebab setiap pengunjung ada aktiviti yang sesuai tidak mengira umur.. open from 9 a.m to 6 p.m. entry fee for adult is RM60 ang children is RM45.

5) Penang Aquarium
banyak ikan and binatang-binatang yang hidup dalam laut.. kanak-kanak adik -adik mesti suka tempat ni.. open from10 a.m to 5 p.m.. entry fee for adult is RM5.00 and for children is RM2.00.

that all.. niena cuma share sebahagian daripada tempat-tempat menarik di Penang.. ada banyak lagi selain ini..

niena berkesempatan pi pantai di Batu Feringgi beberapa hari yang lalu.. sanagat cantik dan banyak aktiviti yang kita boleh buat.. boleh mandi pantai,berkelah, boleh naik kuda, ada banana boat, parasailing dan banyak lagi.. jet ski pun ada...
bezzz sangat.. Jom la kita sama-sama cuti-cuti Malaysia!!!

cuti-cuti jugak..adik-adik jangan lupa baca buku.. akak ni dah lepas segala bala,,boleh la merdeka,.. adik-adik yang ada exam tahun depan jangan nak merdeka sangat. nanti menyesal tak sudah pulak.. bye!!






No comments:

Post a Comment